50 років тому брати Сінгх здобули фантастичну перемогу на автомобілі Volvo у ралі сафарі

Бренд

У квітні виповнюється 50 років з часу як Джогіндер Сінгх (Joginder Singh) і його брат Джасвант (Jaswant Singh) здобули перемогу в Ралі Сафарі на Volvo PV 544.

Новина про перемогу білого Volvo в найскладніших ралійних перегонах миттєво облетіла весь світ.

На початку 1960-х років автомобілі Volvo завоювали чимало нагород у мотоспорті. Участь у змаганнях і отримані перемоги сприяли підвищенню популярності бренду Volvo, і особливо це було актуально для ринку США. Фастбек Volvo PV544 завоював репутацію міцного спортивного автомобіля.

У 1959 році в Volvo було створено свій підрозділ з автоспорту, і вже в 1960 році Гуннар Андерссон (Gunnar Andersson) за кермом PV544 із двигуном B16 виграв ралі довжиною 4620 кілометрів - Гран-прі Аргентини. У 1961 році Гуннар Андерссон був призначений керівником підрозділу Volvo з автоспорту, і, незважаючи на це, він продовжив брати участь у ралі. У команду Volvo були включені талановиті пілоти: Карл-Магнус Ског (Carl-Magnus Skogh), Том Трана (Tom Trana) і Еві Росквіст (Ewy Rosqvist).

У 1964 році Volvo виділила серйозні кошти для участі в Ралі Сафарі. Підрозділ з автоспорту компанії направив чотири білих PV544 в Кенію, де мав відбутися старт гонки. Автомобілі для ралі були обладнані доробленими двигунами B18 потужністю 130 к.с., посиленою передньою підвіскою з двотрубними амортизаторами Bilstein і передніми дисковими гальмами, двома паливними баками та панелями, що захищають днище автомобіля, коробку передач і паливні баки. Унаслідок страйку доставка автомобілів на старт затягнулася, і команда змогла отримати свої автомобілі лише об одинадцятій годині, не маючи ні хвилини для тренувань. Ралі Сафарі відомо як одне з найважчих у світі, але в той рік умови для гонки були самими непростими. З 94 автомобілів, які почали гонку, до фінішу дістався лише 21. Карл-Магнус Ског був єдиним пілотом Volvo, якому вдалося завершити п'ятиденну гонку, але він не зміг укластися в ліміт часу і не потрапив в підсумкову класифікацію.

Автомобіль Тома Тран залишився в Кенії у компанії Amazon Motors, що імпортує автомобілі Volvo. Джогіндер Сінгх, успішний пілот з Кенії, який кілька разів брав участь у Ралі Сафарі, зацікавився автомобілем Volvo. У 1964 році він орендував PV544 у Amazon Motors для участі в ралі меншого масштабу, які проводилися на африканському континенті. Будучи досвідченим механіком, Сингх модернізував і поліпшував PV544 після кожної гонки, щоб оптимізувати автомобіль для африканських умов.

За п'ять місяців до тринадцятої гонки Ралі Сафарі, яка повинна була відбутися в квітні 1965, Джогіндер Сінгх уклав з Amazon Motors договір про купівлю в розстрочку автомобіля PV544, на якому Том Трана виступав у попередньому році. Неабияк потерпілий за два сезони гонок автомобіль був відремонтований і потім пройшов ретельні випробування, які провів Джогіндер Сінгх разом зі своїм напарником - братом Джасвантом.

І, хоча брати Сінгх раніше досягли певних успіхів у Ралі Сафарі, виступаючи на автомобілях інших виробників, ніхто не думав, що ці гонщики в тюрбанах мають шанси на перемогу в майбутній гонці. Роком раніше Volvo не домоглася успіху, до того ж в гонці брали участь багато іменитих ралійних команд.

Джогіндеру і Джасванту випав перший номер на стартовій позиції. У минулих перегонах Ралі Сафарі цей номер приносив невдачу. Без жодних сумнівів на цей раз він виявився щасливим. Перший етап виявився сухим. Сінгх очолював заїзд, і тому в нього була відмінна видимість - перед ним не було жодного автомобіля, який бі здіймав клуби пилу. На другому етапі пішов дощ, стало брудно, траса була слизькою і поритою коліями. Але Volvo і раніше йшов попереду, і брати Сінгх використовували особливу техніку боротьби в умовах брудної траси. На кормі були прироблені дві рукоятки: Джогіндер сидів за кермом, намагаючись домогтися оптимального зчеплення вузьких шин із дорогою, а Джасвант стояв на задньому бампері. Тримаючись за рукоятки, своєю вагою він намагався максимально притиснути задню частину автомобіля до землі. Це була «людська» система контролю тяги!

Глядачі бурхливо вітали братів Сингх, коли вони перетнули фінішну лінію в Найробі на п'ятий день Ралі Сафарі. Більше того, вони вийшли переможцями з найбільшим відривом за історію ралі. Йен Джеффрі (Ian Jaffray) прибув до фінішу другим лише через годину і сорок хвилин. Джогіндер отримав величезну популярність, і його стали називати «Летючий Сикх».

Після гонки компанія Amazon Motors анулювала договір продажу і подарувала автомобіль Джогіндеру Сінгху. Переможний автомобіль належить родині Сінгх - він був відреставрований і сьогодні займає почесне місце в експозиції Музею Volvo в Гетеборзі в Швеції.

Джогіндер Сінгх продовжив свою кар'єру ралійного гонщика, і протягом декількох років виступав на різних моделях Volvo. Він виграв Ралі Сафарі ще два рази в 1974 і 1976 роках, а також брав участь у Ралі Швеції, проте в цих перегонах успіху не добився. У своїх інтерв'ю він зізнавався, що Volvo PV був його улюбленою моделлю. Джогіндер Сінгх помер у Лондоні в 2013 році на 82-му році життя.

ТОВ "Віннер Автомотів"
Адреса: пр-т Московський, 24 д
Київ, 04655, Україна
тел.: (044) 496 00 06