Ford Transit: еволюція культового комерційного автомобіля з 1965 по 2015 рік

Бренд

Легендарне сімейство комерційних автомобілів компанії Ford – Transit – святкує свою п’ятдесяту річницю, відзначаючи п’ять десятиліть вірної служби комерційним користувачам, що почалася, коли перший автомобіль лінійки зійшов з конвеєра у серпні 1965 р. Це нова віха в багатій історії Transit, яка також знаменує зростаючу популярність цієї культової марки комерційних автомобілів, розробленої згідно зі стратегією «One Ford» («Єдиний Ford»).

До 1965 року

До 1965 р. Ford пропонувала дві окремі лінійки комерційних автомобілів для європейських клієнтів: фургон FK з Німеччини, вперше випущений у 1953 р., та фургон Thames з Великобританії, вперше випущений у 1954 р. З настанням шістдесятих з’явився помітний попит на фургони зі збільшеними можливостями: більшою вантажомісткістю, більшою вантажопідйомністю, більшою гнучкістю використання та більш високою швидкістю, – і Ford вирішила замінити ці дві моделі новим поколінням спеціалізованих фургонів, що відповідатимуть потребам усіх європейських ринків та будуть виготовлятися як у Великобританії, так і в Німеччині.

1965

Найперший Transit зійшов з виробничої лінії на заводі комерційних автомобілів компанії в селищі Ленглі, що в графстві Беркшир, Англія, 9 серпня. Він уже тоді мав безліч новаторських рис, як-от печатну плату в панелі приладів, опціональний замок рульової колонки, бокові вантажні двері та точки кріплення ременів безпеки. Незабаром після виходу автомобіля на ринок було додано інші новинки, як-от галогенові фари, безкамерні шини та листові ресори для зниження маси.

На Transit першого покоління встановлювалися бензинові двигуни 1,7 л 74 к. с. або 2,0 л 86 к. с., а першим дизелем був Perkins 4/99 із 44 к. с. Цей автомобіль пропонувався у двох варіантах колісної бази, й обидва мали три версії з різним корисним навантаженням (короткобазний варіант мав корисне навантаження від 610 до 1120 кг, довгобазний – від 1272 до 1782 кг). Для фургона можна було вибрати подвійні задні двері або задній відкидний борт, розчинні чи зсувні двері кабіни, наявність чи відсутність бокових вантажних дверей.

1968

Виробництво дизельних двигунів Ford для Transit розпочалося на заводі в Дагенемі, поблизу Лондона.

1971

Зовнішність Transit стала більш сучасною завдяки новій решітці радіатора, дизайн якої став більше нагадувати дизайн решітки легкового автомобіля.

1972

Ford представила свій перший компактний високошвидкісний дизельний двигун, названий York (Йорк). Він випускався у двох варіантах з різною потужністю: 55 к. с. для моделей з короткою колісною базою та 62 к. с. для важчих довгобазних моделей.

1973

Transit стає першим комерційним автомобілем, на всіх варіантах якого використовуються шини з радіальним кордом. Таке нововведення скорочує експлуатаційні витрати.

1974

Представлено нову модель з корисним навантаженням 1000 кг, сконструйовану з використанням оболонки кузова довгобазної моделі, але з односкатними задніми колесами.

1975

Новий Transit можна було миттєво впізнати за новим функціональним «чорним вбранням». Решітка, бампери, окантовка вітрового скла та зовнішні дзеркала – все було пофарбовано в чорний колір. Усередині кабіни педалі було зсунуто вперед, а сидіння зсунуто назад, щоби збільшити місце для ніг на 100 мм, тоді як рульову колонку було подовжено, щоб зробити положення водія зручнішим. Що ще важливіше, Transit першим використав передні дискові гальма  із сервопідсилювачем: на короткобазних моделях починаючи з 1975 р., а на довгобазних – роком пізніше.

1976

Випущено нову версію Transit з максимальною вантажопідйомністю,190, внаслідок чого максимально допустима повна маса Transit виросла до 3,5 тонн. У рамках цієї програми передні дискові гальма було встановлено в усіх автомобілях лінійки, і новий 190 з підвищеною вантажопідйомністю першим з-поміж комерційних автомобілів середньої категорії було оснащено вентильованими дисковими гальмами.

В історії виробництва Ford Transit мало місце важливе досягнення: з конвеєра зійшов мільйонний Ford Transit.

1978

Перша значна зміна в дизайні Transit відбулася, коли в березні 1978 року було випущено модель нової форми. Капот, який раніше мав «обрубану» форму, було подовжено та закруглено, щоб він міг нормально вмістити як бензинові двигуни, так і все більш популярні дизелі. Водночас було представлено нові, більш економічні двигуни з одним верхнім розподільним валом (OHC). Інші зміни включали появу автоматичної коробки передач Ford C3 та нового, потужнішого обігрівача з трубопроводами, подібними до трубопроводів в легковому автомобілі.

1983

У рамках програми розроблення дизеля 2,5 л з безпосереднім впорскуванням (DI) було використано 100 прототипів двигунів в масштабних польових випробуваннях з водіями.

1984

Було представлено революційний дизельний двигун 2,5 л DI, в якому було використано роторний паливний насос. Він забезпечив збільшення потужності від 62 до 68 к. с. та при цьому допоміг зменшити споживання палива на максимум 24 відсотки в короткобазних моделях та 20 відсотків у довгобазних моделях.

1985

Ще одна важлива кругла цифра для виробництва цього автомобіля – 25 липня 1985 р. було випущено двомільйонний Ford Transit.

1986

Transit було повністю оновлено і випущено в січні, трохи більше ніж через 20 років після виходу першої моделі. Цей зухвало радикальний Transit зі «швидкою» передньою частиною мав найкращий у класі коефіцієнт лобового опору (Cd), 0,37, перевершуючи чимало автомобілів того часу. Коли вантажомісткість було збільшено на 11-13,5 відсотка, Cd було знижено на 11%, що дало змогу знизити споживання палива на максимум 8 відсотків.

Новий передок не лише виконував чисто аеродинамічні функції; конструктори подбали, щоб він поступово зминався під час зіткнення, роблячи автомобіль ще безпечнішим. Новий широкий капот також забезпечував зручний доступ до двигуна під час обслуговування, чим не могли похвалитися конкуренти. Команда дизайнерів створила більші двері кабіни з глибше посадженими вікнами, що візуально збільшували простір. Доступ до вантажного відсіку було поліпшено використанням вищих і ширших задніх дверей та збільшенням ширини бокових вантажних дверей, завдяки якому в автомобілі стало можливим розмістити піддон завширшки 1 м. Інші важливі зміни включали появу модифікованої передньої підвіски типу «MacPherson» та рейкового рульового механізму на короткобазних моделях, безпосереднє кріплення вітрового скла, а також використання високонадійних сувальдних замків (замків Чабба) у дверях і запалюванні для підвищення рівня охорони автомобіля.

1991

Transit знову здійснив прорив завдяки значній зміні конструкції днища кузова. Це не лише підвисило продуктивність виробництва та якість складання, але й дало цим моделям змогу витримувати всю силу зіткнення з бар’єром під час випробування на швидкості 48 км/год. Нова конструкція днища кузова дала можливість представити нову короткобазну модуль з корисним навантаженням 1,5 тонни, Transit 150, оснастивши її 15-дюймовими колесами.

Довгобазні моделі змінилися ще більше. 15-дюймові колеса стали стандартним обладнанням; було встановлено односкатні задні колеса та незалежну передню підвіску з рейковим рульовим механізмом.

Модель 1991 р. також стала першим Transit із турбодизелем. У новій версії DI 2,5 л було вперше для середнього комерційного автомобіля використано електронне управління. Саме завдяки появі цієї версії автомобіль спромігся розвинути потужність 100 к. с. і задовольнити жорсткі норми токсичності вихлопу. Крім того, було представлено новий атмосферний дизель DI 2,5 л 80 к. с., в якому було використано впускний колектор з ефектом інерційного наддуву та який доповнював уже наявний в гамі двигунів мотор 70 к. с.

1994

Ford випустила тримільйонний Transit 15 вересня – того самого місця, коли з’явився наступний новий Transit. Ця модель, яку можна було легко впізнати за її симпатичною овальною решіткою, була найтихішим і найбезпечнішим Transit за всю історію. Рівні звуків, виміряні біля вуха, стали на 5 дБ нижчими, ніж раніше, що означало, що відчутні шуми знизилися на майже 70 відсотків.

Рівень охорони усіх варіантів Фургонів і Кабін без кузова було значно підвищено низкою протиугінних пристроїв, зокрема центральним замком, периметральною сигналізацією, подвійним блокуванням та електронною пасивною протиугінною системою Ford. Рівень безпеки пасажирів було додатково підвищено завдяки початку використання повноцінного триточкового поясно-дігонального ременя безпеки на середньому передньому пасажирському сидінні та наявністю подушок безпеки на місці водія та двомісному місці пасажира.

1995

Починаючи з весни, компанія почала заміняти прості поясні ремені, що встановлювалися для всіх задніх сидінь 12- і 15-місних мікроавтобусів Transit, триточковими поясно-дігональними ременями безпеки. Комфорт водія було підвищено зміною дизайну інтер’єру кабіни. Було використано нові матеріали оздоблення світліших, яскравіших кольорів, повністю змінено щиток приладів з доданням блока приладів у стилі Mondeo та встановлено нову кліматичну систему.

1996

Прем’єра 17-місного мікроавтобуса Transit. Він мав комфорт, а також найвищий рівень безпеки серед автомобілів цього типу: для всіх місць було застосовано трисекційні інерційні поясно-діагональні ремені, автомобіль було випробувано на додержання стандартів легкового автомобіля, задні сидіння мали високі спинки та нерегульовані підголівники, подушки безпеки на сидінні водія та крайньому передньому пасажирському сидінні ввійшли до стандартної комплектації, антиблокувальна гальмова система ввійшла до стандартної комплектації.

1997

Розпочалося виробництво Transit на заводі Ford у Хайзионгу, В’єтнам. Перший Transit китайського виробництва виготовлено компанією JMC  в Наньчані, спільним підприємством Jiangling Motors Co., Ltd. і Ford.

1998

Було представлено Електронний розподіл гальмівних зусиль і Допоміжну систему контроль тяги разом з удосконаленим іммобілайзером та поліпшеним замком рульової колонки. Вперше автомобілі Ford Transit з різними характеристиками було модифіковано, щоб працювати на зрідженому нафтовому газі (LPG). Представлено систему Autoclutch («автозчеплення»), яка передбачала вибір передач вручну та автоматичну роботу зчеплення.

2000

Через 35 років було випущено абсолютно новий Ford Transit наступного покоління. Цю модель, що виготовлялася на заводі Ford у бельгійському місті Генку, вперше показали публіці на виставці комерційних автомобілів RAI 2000 European Road Transport Show в Амстердамі. Вперше в галузі передньо- та задньоприводні конфігурації було розроблено на спільній платформі.

І ще одна кругла цифра на виробництві – виготовлено чотиримільйонний Ford Transit.

2001

Система вибору передач у стилі Формули-1 прийшла до нового модельного ряду Ford Transit разом з передовою автоматизованою коробкою передач Durashift EST.

Новий Transit було обрано «Міжнародним фургоном 2001 р.» та нагороджено престижною нагородою «Арктичні випробування фургонів 2001 р.» (випробування проводилися в Лапландії) та «Розвізний фургон 2001 р.» у Німечиині.

2002

Transit Jumbo вантажопідйомністю 4,25 тонни, оснащений двоскатними задніми колесами, було випущено на міжнародній виставці автомобілів в Амстердамі (Amsterdam International Motor Show). Відштовхуючись від успіху Jumbo 3,5 т, випущеного у 2001 р., нова модель пропонувала найкращу комбінацію вантажомісткості та корисного навантаження за всю історію Transit.

Ford також показала публіці Transit Connect – нового, меншого члена сімейства Transit, лідера класу за гнучкістю використання вантажного відсіку та охороною. Він також вирізнявся низькими витратами на експлуатацію.

У гамі двигунів Transit з’явився новий турбодизель із системою «common-rail» Ford, Duratorq TDCi. Спочатку він пропонувався як опція об’ємом 2,0 л та потужністю 125 к. с. на передньоприводних моделях Transit.

2003

До ряду Transit приєдналася нова передньоприводна модель вантажопідйомністю до двох тонн.

Новий Transit Connect був обраний «Міжнародним фургоном 2003 р.» та отримав нагороди в семи різних країнах.

Ще одне нововведення на рівні галузі – антиблокувальна гальмова система (ABS) стає стандартним обладнанням.

2004

Виробництво Ford Transit переїхало з Генка, що в Бельгії, до суперсучасного заводу  Ford Otosan у Коджаелі, Туреччина.

2005

Ford Transit Connect переміг у престижному конкурсі «Арктичні випробування фургонів 2005 р.», проведеному в Лапландії.

І знову круглі цифри: виготовлено п’ятимільйонний Transit, а 9 серпня 2005 р. Ford Transit відсвяткував свій сороковий день народження.

2006

Випущено Transit нового покоління, з новим зовнішнім дизайном та новою кабіною, де важіль перемикання передач установлено на приладовому щитку, підвищено комфорт та збагачено комплектацію. Електронна програма стабілізації (ESP) стала доступною на всіх моделях лінійки, а нова гама двигунів – шість дизелів та один бензиновий двигун, з можливістю модифікацій для роботи на CNG чи LPG – запропонувала потужність з мінімумом шкоди для довкілля та низьким споживанням палива.

2007

Було додано Інтелектуальну систему повного привода, завдяки чому Transit став єдиним фургоном, який використовує одну платформу для створення передньо-, задньо- та повноприводних версій. ESP стала стандартним обладнанням на всіх передньо- та задньоприводних моделях з  Duratorq TDCi, також було представлено нову серію Transit SportVan (Спорт-фургон).

Transit обрано «Міжнародним фургоном 2007 р.».

2008

Для задньоприводних моделей з високим корисним навантаженням було представлено потужний новий двигун Duratorq TDCi 3,2 л 200 к. с. 470 Нм.

2009

Випущено економічний Transit ECOnetic. Завдяки опціональному дизельному сажовому фільтру з каталітичним покриттям (cDPF) Transit ECOnetic першим з-поміж комерційних автомобілів Ford задовольнив норму токсичності вихлопів Євро-5.

2010

Transit подолав новий рубіж: 30 квітня випущено шестимільйонний автомобіль цієї лінійки.  А в серпні Transit виповнилося 45 років.

2011

З виходом на ринок Transit-2012 компанія Ford представила нове міжнародне сімейство дизелів Duratorq TDCi 2,2 л, що відповідає вимогам Євро-5 та пропонує нові системи економії палива, зокрема Auto-Start-Stop й обмежувач швидкості з вимикачем.

2012

Випущено абсолютно новий Transit Custom. Це спеціалізоване рішення для сегмента автомобілів вантажопідйомністю 1 тонна запропонувало нові рівні елегантності, безпеки та вантажних можливостей, а також чудову паливну економічність і низькі експлуатаційні витрати. Ці достоїнства було визнано званням «Міжнародний фургон 2013 р.»; абсолютно новий Transit Custom також став першим автомобілем у сегменті, що отримав рейтинг 5 зірок від Euro NCAP.

Одночасно з випуском Transit Custom компанія Ford також повідомила, що вона планує оновити та розширити асортимент Ford Transit, представивши нову лінійку з чотирьох моделей. Крім Transit Custom вантажопідйомністю до 1 тонни, лінійка також включає повністю оновлений Transit вантажопідйомністю до 2 тонн, повністю оновлений Transit Connect й абсолютно новий Transit Courier, завдяки якому Transit вперше потрапляє в сегмент компактних фургонів.

2013

20 червня Ford святкувала випуск семимільйонного Transit.

У продаж вийшов повністю оновлений фургон Transit Connect з надзвичайними показниками паливної економічності, довговічності та вантажних можливостей. Новинка має два варіанти довжини кузова, корисне навантаження до 1000 кг та новаторські елементи в вантажному відсіку. Гама двигунів включає дуже економічний дизель TDCi 1,6 л і відзначений нагородами бензиновий мотор  EcoBoost 1,0 л.

Повністю оновлений Transit Connect обрано «Міжнародним фургоном 2014 р.».

Ford оголосила, що фургон Transit Custom матиме версію з високим дахом, об’єм вантажного відсіку якої буде на 20 відсотків більшим, ніж у версії з низьким дахом.

2014

Випущено новий Transit вантажопідйомністю до двох тонн. Цю флагманську модель нового, більшого модельного ряду Transit було розроблено згідно зі стратегією створення виробів «One Ford» для продажу на шести континентах, зокрема на ринках Європи, Північної Америки та інших головних світових ринках. Повністю оновлений Transit пропонує фантастичні показники експлуатаційних витрат та вантажних можливостей, чудову паливну економічність, зниження витрат на обслуговування і ремонт, надзвичайну довговічність, збільшений об’єм вантажного відсіку та продумані функціональні елементи вантажного відсіку.

Розроблений на суперсучасній міжнародній платформі повністю оновлений Transit приводиться в рух новим дизелем Ford TDCi 2,2 л та пропонується в трьох варіантах привода: передній, задній та повний. Асортимент моделі складається з понад 450 варіантів. На першому етапі виробництва в Європі буде запропоновано версії Фургон, Кабіна без кузова та Мікроавтобус.

Повністю оновлені Transit і Transit Connect здобувають подвійну перемогу над суперниками у своїх класах у суворому п’ятиденному тестуванні «Арктичні випробування фургонів 2014 р.».

Ford випустила свій найперший маленький фургон Transit – абсолютно новий Transit Courier, – призначений для малих підприємств та міських служб доставки. Абсолютно новий Transit Courier не лише вирізняється надзвичайними вантажними можливостями та паливною економічністю, але й пропонує чудові засоби безпеки, місця для зберігання речей у кабіні та довговічність. Клієнт може вибрати економічні дизелі TDCi 1,5 л та 1,6 л та відзначений нагородами бензиновий мотор EcoBoost 1,0 л.

Повністю оновлений Transit починає випускатися на складальному заводі в Канзас-Сіті, знаменуючи початок виробництва та продажу Transit у США. Для Північної Америки Transit пропонується з оновленою гамою двигунів, і зрештою він замінить лідер продажу, модель E-Series.

Європейське виробництво повністю оновленого Transit охопило повний ряд типів кузова та варіантів, включаючи Кабіну без кузова з подвійною кабіною та в версіях з подовженою колісною базою «Super Jumbo», Фургон з подвійною кабіною, Комбі та Комбі-фургони, плюс версії з передовою системою повного привода.

2015

Сімейство Ford Transit святкує свою п’ятдесяту річницю 9 серпня, через п’ять десятиріч після того, як перший Transit зійшов з конвеєра в Ленглі, Великобританія.

ТОВ «Віннер Автомотів»
Адреса: пр-т Московський, 24д
Київ, 04655, Україна
тел. 496 00 06
факс. 496 45 83